sunnuntai 20. maaliskuuta 2016

Arabian vanhat kukkaruukut

Vaasan tulijaisina tuli korillinen Arabian vanhoja kukkaruukkuja. Äitini näitä jo useamman kerran oli minulle tyrkyttänyt. Aikaisemmin en näistä niin pitänyt, mutta nyt mieli oli muuttunut ja päätin kotiuttaa ruukut meille.



Olen melko huono viherkasvien hoitaja ja keväinen mullanvaihtokin tuppaa unohtumaan. Tänään päätin kuitenkin istuttaa ne muutamat kotini viherkasvit suurempiin ruukkuihin ja samalla vaihtaa mullat.




Arabian ruukut ovat Richard Lindhin suunnittelemat. Näitä on valmistettu ainakin valkoisina ja mustina. Kyllä nyt viherkasvien kelpaa uusissa tilavissa ruukuissa taas kasvaa.



 
Leppoisaa illanjatkoa ja mukavaa viikonalkua kaikille!

13 kommenttia:

  1. Kauniit ja ajattomat ruukut. Taasko olisi se aika, kun mullat pitäis vaihtaa. Viime vuonna jäi väliin ja ehkä edellisenäkin. Kerran vaihdoin jouluksi, se oli kuin joululahja kukille. Minulla ei juuri ole hortonomin vikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten tuo mullanvaihto tuntuu okevan niin vaikeaa? No, hirmuinen sotku siitä ainakin tuli, mutta nyt on mullat vaihdettu :)

      Poista
  2. Tutun näköiset ruukut. Myin vuosi sitten omat 13 kpl pois. Olivat vielä hyvässä kunnossa ja kelpasivat muille. Noissa kasvit pääsevät oikeuksiinsa, kun ruukku on niin sulavalinjainen.

    VastaaPoista
  3. Tutun näköisiä ovat. Minulla samanlaisia, mutta mustia, ei ole ollut käytössä vuosiin. Tykkäisin enemmän valkoisista. Olen myynyt muutamia kirppiksellä pois.
    Minulla vielä mullat vaihtamatta, eikä se ole edes siitä kiinni, että ei olisi multaa, että tämmöinen hortonomitä täällä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nyt vaan sitten multaa vaihtamaan. Mustatkin ruukut ovat kauniita.

      Poista
  4. Tyylikkäät ja perinteiset ruukut - ehkä niitä parhaita :) Hyvä pelastus!

    VastaaPoista
  5. Klassiset ja simppelit ruukut, joissa kukat pääsevät loistamaan kauneudessaan. Minä olen kanssa äärettömän laiska kukkien hoitaja, siis erityisesti sisäkukkien. Mullanvaihto....joo ei ole tullut vähään aikaan tehtyä vaikka viherkasveja meillä ei edes ole kuin kolme kappaletta, vai neljäkös? No, ei kuitenkaan montaa ;). Veljeni taisi saada kaikki äitini kukkienhoitogeenit ja minä taas taisin saada kaikki isäni kädentaitogeenit :D

    VastaaPoista
  6. Arabian ruukut ovat kyllä kauniita, mullakin pitäisi olla jossain niitä muutama, täytyypä kaivaa esiin. Kiitos muistutuksesta, pitääpi vaihtaa kukkiin mullat, vaikka nykyään ei ole niin paljon kukkia sisällä, kuin ennen oli, joten ei ole niin iso operaatio:)

    VastaaPoista
  7. Minullekkin äitini on noita tarjonnut joskus mutta sinisenä versiona. Tuo on kaunis klassikko. Omistan yhden viherkasvin, joten ei ole mullanvaihtoja tiedossa :)

    VastaaPoista
  8. Minä kerään noita juuri ajattomuuden ja tietyn linjakkuuden vuoksi, mutta mies jo meni ja vahingossa tipautti yhden lattialle. No, keräily jatkuu...;)

    VastaaPoista
  9. Äidilläni on näitä myös. Ajattomia ja tyylikkäitä.
    Uudet mullat pitäisi kai laittaa täälläkin....tulipa mieleeni juuri nyt :)

    VastaaPoista